Nå blir det NM i Norge og lovlig poker med vennegjengen!

LuckyD
Nå blir det NM i Norge og lovlig poker med vennegjengen!

Det er bare å glede seg: Nå kan du snart spille poker i kjellerstua med vennegjengen om en tusenlapp uten å stemples som kriminell.

Dette ble klart etter at Kulturdepartementet i dag sendte ut en pressemelding hvor de forteller at de har vedtatt endringer i lotteriregelverket slik at et poker-NM skal kunne arrangeres i Norge. I tillegg har de oversendt et lovforslag til Stortinget om å tillate private pokerlag under forutsetning av at de ikke har et organisert eller profesjonelt preg. Regjeringen ønsker en grense på inntil 10 deltakere og maksimalt 1000 kroners innskudd per deltager.

Poker-NM og private pokerlag blir tillatt

Norsk Pokerforbund er godt fornøyde med at flere av våre innspill fra vår høringsuttalelse er tatt til følge. Når det gjelder NM i poker i Norge skal det tillates tre former for turneringspoker og inntil fem tilhørende regionale kvalifiseringsturneringer. Dette er en økning fra det opprinnelige forslaget om kun en turnering i NM. Også for private pokerlag er det bedring, hvor det opprinnelige forslaget på 500 kroner per deltager er doblet.

«Dette er en god start, og et viktig steg på veien mot en bredere legalisering» sier leder Sigurd Eskeland.